Cały rok szkolny 2017/2018 realizowany był w naszym przedszkolu projekt unijny Aktywny Kreatywny Maluch. Projekt trwa do grudnia 2018. W jego ramach nauczyciele pracujący w przedszkolu realizują zajęcia z języka angielskiego, muzykoterapię i zajęcia teatralne. Przyjeżdża też pani, która prowadzi dogoterapię.
Pokaż więcejPrzez cały ubiegły rok szkolny część dzieci z naszego przedszkola brało udział w VIII edycji ogólnopolskiego projektu edukacji prozdrowotnej "Zdrowo jem więcej wiem" .
Pokaż więcejW obecnym roku szkolnym od września w każdej grupie wiekowej wdrażania jest innowacja pedagogiczna pt. " Świat wokół nas". Autorkami innowacji są nauczycielki naszego przedszkola: Magdalena Piskorska, Joanna Dolla-Morawiak, Marzena Duszeńko, Izabela Gawlas. Innowacja ma na celu rozwijanie u dzieci kompetencji społecznych czyli umiejętności skutecznego komunikowania się, rozwiązywania konfliktów, zdolności empatii, rozumienia własnych emocji...
Pokaż więcejW Przedszkolu Publicznym Nr 7 Integracyjnym od września 2020 r. realizowana jest innowacja pedagogiczna ,,Kodowanie na dywanie”. Innowacja ma charakter programowo metodyczny, co oznacza, że wprowadza nowe elementy i nowe sposoby uczenia się i zabawy do programu wychowania przedszkolnego w placówce . Mają one wychodzić naprzeciw potrzebom dzieci spragnionych odkrywania, zmieniania i budowania. Kodowanie na dywanie to nic innego jak ciekawe zajęcia, to rozwiązywanie zagadek i problemów w kreatywny sposób. Nasza innowacja jest początkiem nauki programowania, dzięki której dzieci mogą kształcić wiele potrzebnych i przydatnych umiejętności analitycznych sprzyjających rozwojowi intelektualnemu, rozwijać logiczne myślenie, uczyć się współpracy w grupie- rozwijać kompetencje społeczne. Ze względu na łatwość osiągania w tej dziedzinie sukcesu- pozwala zwiększać poczucie własnej wartości. Podstawowym celem innowacyjnego działania będzie przygotowanie dzieci do życia w społeczeństwie informacyjnym, przekazanie podstaw programowania poprzez doświadczanie i zabawę. Nacisk położony zostanie na rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni, rozumowania i wnioskowania. Będzie to nie tylko nauka prawidłowego tworzenia kodu, ale także okazja do doświadczania, poszukiwania i odważnego patrzenia na świat. Innowacja ma polegać na połączeniu zabawy ze zdobywaniem umiejętności programistycznych.
prezentacja kodowanie na dywanieCEL GŁÓWNY : Wspomaganie edukacji językowej dziecka, rozbudzanie aktywności słownej, rozwijanie sprawności związanych z komunikacją językową.
Czytaj dalejWstęp
Nauczanie języka obcego w przedszkolu staje się coraz
bardziej popularne i ważne. W obecnych czasach poznanie języka obcego staje się koniecznością, wzbogaca edukację
dzieci o nowe doświadczenia, rozszerza zainteresowania. Nauka języka obcego
wpływa w istotny sposób na rozwój intelektualny dzieci. Wyniki badań wskazują na to, że dzieci uczące
się języka obcego od wczesnego dzieciństwa szybciej osiągają płynność w
mówieniu i mają lepszą wymowę. Dziecko w wieku przedszkolnym jest bardzo
chłonne nowych informacji, dlatego należy wykorzystać ten naturalny okres
możliwości i otwartości dziecka na nowe doświadczenia, aby zachęcić je do nauki
języka w przyszłości.
Niniejszy program przeznaczony jest
dla dzieci w wieku przedszkolnym. Program uwzględnia możliwości psychofizyczne
dziecka, najnowsze trendy w edukacji
dzieci oraz praktyczne doświadczenia z pracy z małymi dziećmi. Bardzo ważnym
aspektem programu jest włączenie do wszelkich działań dzieci posiadających
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Metody i techniki będą
uwzględniały indywidualne predyspozycje i możliwości dziecka.
Celem programu jest przedstawienie
metod i technik nauczania oraz form pracy, dzięki którym dzieci w sposób aktywny, a więc ciekawy ,,zanurzać
się” będą w świecie języka angielskiego. Program zawiera charakterystykę dzieci
w wieku przedszkolnym, opis celów dydaktycznych i wychowawczych oraz sposoby
ich osiągania, prezentację treści nauczania, propozycje dotyczące doboru
materiałów dydaktycznych, przykłady ćwiczeń i zabaw, oraz opis osiągnięć ucznia
i sposoby ich sprawdzania.