2 kwietnia na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W okolicach tej daty prowadzone są kampanie, których zadaniem jest zwiększanie wiedzy i świadomości na temat tej choroby.
Autyzm u każdej osoby objawia się trochę inaczej, dwie osoby z taką samą diagnozą mogą mieć bardzo różne zachowania i możliwości. Dlatego mówimy o spektrum zaburzeń – od łagodnych objawów do takich, które bardzo wpływają na wszystkie sfery życia. Autyzm nie jest chorobą, ale innym sposobem postrzegania świata i myślenia.

Autyzm diagnozuje się u około 1 na 100 dzieci, które spotykasz każdego dnia. Został opisany po raz pierwszy w 1943 roku, czyli 72 lata temu, ale pozostaje wciąż zaburzeniem do końca nie wyjaśnionym. Wiele jest zagadek – nie znamy przyczyny autyzmu, nie znamy mechanizmów w mózgu, które stoją za objawami – ale obecny stan wiedzy pozwala na coraz lepsze rozumienie i pomaganie.

Wiele jest nazw i pojęć, które opisują autyzm i zaburzenia ze spektrum autyzmu – najważniejsza nie jest nazwa lub diagnoza, ale fakt, że każde dziecko z autyzmem jest unikalne i ma zupełnie indywidualne cechy właściwe tylko dla siebie samego.

Zapraszamy rodziców i dzieci do przyłączenia się do akcji. Fajnie, gdyby w tym dniu zaakcentować w ubiorze lub rekwizytach kolor niebieski. Pokażcie nam jak obchodzicie ten dzień. Czekamy na Wasze zdjęcia.

Witamy w kolejny wiosenny dzień!

Dzisiaj nasze dzieci poznają trudne słowo „ekologia”. 

Pomoże im w tym wiersz „Co to jest ekologia? „ D. Klimkiewicz, W. Drabik

Ekologia – mądre słowo
a co znaczy - powiedz sowo?
Sowa chwilę pomyślała
I odpowiedź taką dała:
„To nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc, krótko w paru zdaniach
O wzajemnych powiązaniach.
Między nami, bo to wszystko
To jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować”
- powiedziała mądra sowa...

Kochani,

witamy Was w nowym tygodniu. Mamy nadzieję,że będziecie się dobrze bawić poczas pracy z rodzicami. Zachęcamy do wysyłania zdjęć i pokazywania ich dzieciom. Kontakt z kolegami i koleżankami z grupy sprawi im dużo radości i przyczyni się do rozwijania więzi koleżeńskich.

W tym tygodniu dowiemy się co to znaczy „Być przyjacielem przyrody”, jak należy dbać o czystość środowiska. 

Na emailu grupy są podpowiedzi do zajęc!

Na te pytania pomoże nam odpowiedzieć wiersz „Rzeczka” G. Kolby


Była sobie książeczka,
a w tej książeczce płynęła rzeczka.
Taka malutka,, srebrzysta biała,
aż tu nagle oniemiała.
Stanęły nad brzegiem
dzieci niegrzeczne
i zabrudziły całą rzeczkę.
Powrzucały wszystko, co miały
i do kąpieli się rozebrały.
A rzeczka na to:
-Nie lubię bardzo
gdy ktoś mnie zaśmieca!
Wszystkim takim
wymierzam karę
i kąpać się im
nie pozwalam wcale!
Kiedy dzieci to usłyszały
nagle wszystkie posmutniały.
-Nie będziemy już więcej
wrzucać śmieci !
Zaczniemy ostrzegać
niegrzeczne dzieci!
Jutro nad twoim brzegiem
tabliczkę postawimy:
BĄDŹ PRZYJACIELEM PRZYRODY
I NIE ZAŚMIECAJ WODY!!!


Wykonaj  pracę plastyczną dowolną techniką „Śmieciojad”i wyślij na maila –(kosz na śmieci ).

Propozycje zabaw ruchowych na piątek 27 marca( dziecko- rodzic) –ćwiczenia ruchowe z elementami metody W.Sherborne.

  

,, Podróż do krain różnych zwierząt’’

1.Rodzic staje naprzeciwko dziecka , klaszczą w ręce - przywitanie się pląsem ,,  Wszyscy są’’.

,,Wszyscy są witam Was , zaczynamy już czas, jestem ja , jesteś ty , raz , dwa, trzy.”

2.Witanie się w parach ( rodzic-dziecko) w rytm krótkiej piosenki    ( na melodię ,,Panie Janie’’)

Dzieci : ,,Witaj mamo ,witaj tato jak się masz ,jak się masz ,my ciebie  kochamy na ciebie czekamy bądź wśród nas , bądź wśród nas .

Rodzice : ,,Witaj córko ,witaj synku jak się masz , jak się masz , my ciebie

kochamy na ciebie czekamy bądź wśród nas , bądź wśród nas .

3.Witanie się częściami ciała (ćwiczący stykają się rękami , kolanami , głowami

   brzuchami ,pośladkami itp.)

4.Wyruszenie do różnych krain -dziecko siedzi na kocyku , a rodzic go ciągnie

   (następuje zmiana ).

5.Przybycie do ,,Krainy różnych kroków’’. Ćwiczący trzymają się za ręce  i spacerują jak bociany na,,sztywnych ’’ nogach , skaczą jak żabki , chodzą jak kotki, , jak kaczki …

6.Siad na kocykach i wyruszenie do następnej krainy (ćwiczący odpychają się nogami i przesuwają się po podłodze na kocykach ).

7.Przybycie do ,,Krainy niespodzianek’’.

1-sza niespodzianka to :

Dziecko stoi z wyprostowanymi rękami w bok , oczy ma zamknięte ,a rodzic  przy pomocy palców u rąk ,,spaceruje ’’ po całym ciele dziecka (następuje  zmiana ).

,,Czujemy , że coś po nas chodzi , to ,,coś’’ zbliża się do głowy uszu , nóg , brzucha ’’.

2-ga niespodzianka to :

Rodzice wykonują klęk podparty , ustawiają się obok siebie , a dzieci czołgają

się po plecach rodziców .

,, Dzieci zobaczycie jaka dziwna droga przed nami , musimy ją

pokonać , żeby pójść dalej’’.

3-cia niespodzianka to :

,,Na pewno wszyscy z was lubią prezenty’’. Rodzice kładą się  na podłodze ,zwijają się w kłębek , a dzieci ,, rozpakowują prezent ’’rozkładają  rodzicom ręce , nogi ( następnie zmiana ).

8.Wyruszenie na kocykach do następnej krainy- ,,Krainy miłości, zdrowia i      mądrości ’’.

Rodzice z dzieckiem siedzą na przeciw siebie (na kocykach) i mimiką twarzy

pokazują , że się lubią , kochają , głaszczą się po rękach , szyi ,głowie.

Ćwiczący kładą się na plecach ( na kocykach) przy muzyce relaksacyjnej,    wykonują ćwiczenia oddechowe (wdech nosem , wydech ustami).

Wąchają kwiat zdrowia miłości , żeby być zdrowym. Wąchają kwiat

Mądrości , żeby być mądrym.

Ćwiczący masują plecy w rytm wierszyka ,, Pisze pani na maszynie .”

                     Pisze pani na maszynie, kropka, kropeczka

                     przeszła pani na szpileczkach

                     przeszły konie, potem słonie

                     zaświeciły dwa słoneczka

                     padał deszczyk, czujesz dreszczyk?

  

9.Wyruszenie w dalszą drogę – rodzic ciągnie dziecko na kocyku.

10.Przybycie do ,,Zakręconej krainy’’.

,,W tej krainie wszyscy są zakręceni ’’.

Rodzic kręci kocem , na którym siedzi dziecko (następuje zmiana).

Kocyki  odkładają na bok.

   ,, Wszyscy w tej krainie kręcą się ’’Rodzic asekuruje i kręci

dziecko ( następuje zmiana ).

Ćwiczący trzymają się za ręce i kręcą się .

11.Powrót z krain na kocykach ( odłożenie kocyków ).

12. Zakończenie zabawy piosenką : ,,Zabawa skończona i chce nam się jeść idziemy do kuchni , baj , baj , baj , baj , cześć!’’.                                                

Witamy wszystkich rodziców i wszystkie dzieci!

      Bardzo dziękujemy Wam za piękne prace plastyczne. Cieszymy się, że znaleźliście czas żeby usiąść razem i coś narysować. Mamy nadzieję, że będzie nas tutaj coraz więcej. Zachęcamy do wysyłania zdjęć i pokazywania ich dzieciom. Kontakt z kolegami i koleżankami z grupy sprawi im dużo radości i przyczyni się do rozwijania więzi koleżeńskich.

Tematem dzisiejszych zajęć są KOTY; duże, malutkie, czarne, łaciete, mięciutkie, mruczące, miałczące....  J.G.

Na mailu znajdziecie zajęcie na dziś. Zachęcamy do odlądania, słuchania, wyknania pracy i POCHWALENIA SIĘ!

 

Czekamy na zdjęcia Waszych prac, wysyłajcie je na Messengera, emaila, a także chowajcie je do teczek. Będziemy je zamieszczać na stronie internetowej przedszkola pp7brzeg.pl.