2 kwietnia na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W okolicach tej daty prowadzone są kampanie, których zadaniem jest zwiększanie wiedzy i świadomości na temat tej choroby.
Autyzm u każdej osoby objawia się trochę inaczej, dwie osoby z taką samą diagnozą mogą mieć bardzo różne zachowania i możliwości. Dlatego mówimy o spektrum zaburzeń – od łagodnych objawów do takich, które bardzo wpływają na wszystkie sfery życia. Autyzm nie jest chorobą, ale innym sposobem postrzegania świata i myślenia.

Autyzm diagnozuje się u około 1 na 100 dzieci, które spotykasz każdego dnia. Został opisany po raz pierwszy w 1943 roku, czyli 72 lata temu, ale pozostaje wciąż zaburzeniem do końca nie wyjaśnionym. Wiele jest zagadek – nie znamy przyczyny autyzmu, nie znamy mechanizmów w mózgu, które stoją za objawami – ale obecny stan wiedzy pozwala na coraz lepsze rozumienie i pomaganie.

Wiele jest nazw i pojęć, które opisują autyzm i zaburzenia ze spektrum autyzmu – najważniejsza nie jest nazwa lub diagnoza, ale fakt, że każde dziecko z autyzmem jest unikalne i ma zupełnie indywidualne cechy właściwe tylko dla siebie samego.

Zapraszamy rodziców i dzieci do przyłączenia się do akcji. Fajnie, gdyby w tym dniu zaakcentować w ubiorze lub rekwizytach kolor niebieski. Pokażcie nam jak obchodzicie ten dzień. Czekamy na Wasze zdjęcia.

Moi Drodzy, kolejny dzień, kolejne wyzwania przed nam  . Chciałam Was wszystkich bardzo pochwalić za Waszą ciężką pracę , wynikiem której są te piękne wytwory plastyczne, grafomotoryczne itd. Dziękujemy Wam i Waszym Rodzicom za zaangażowanie i zachęcamy do dalszej pracy i zabawy z nami. Cieszymy się, że chociaż poprzez zdjęcia, które nam przesyłacie możemy Was zobaczyć. Dziś w dalszym ciągu zajmujemy się Wiosną na wsi, mieszkańcami wsi. Zapoznajcie się z propozycjami zadań i zabaw na dziś, które umieszczone są w załącznikach. Wysyłajcie zdjęcia, chwalcie się co udało Wam się stworzyć, dzielcie się z nami swoimi pomysłami, czekamy  na nie niecierpliwie ;).

Dzisiaj chciałabym zaprosić was do wiejskiej zagrody - miejsca na wsi, gdzie możemy spotkać bardzo wiele hodowlanych zwierząt. W tej zagrodzie są kury, koń, krowa, owca, świnia i kaczki. Posłuchajcie uważnie co takiego pewnego dnia przytrafiło się kaczkom.

Miłej zabawy kochani! 

Pozdrawiamy i ściskamy

Pani Justynka i Pani Małgosia

Drodzy rodzice i dzieci!

 Jak Wam minął weekend? Mamy nadzieję, że jesteście zdrowi i wypoczęci. Dajcie nam znać co u Was słychać. Czekamy na Wasze zdjęcia i filmiki. 😊

W tym tygodniu będziemy rozmawiać o wiośnie na wsi. Czy byliście kiedyś na wsi? Pamiętacie jakie zwierzęta tam mieszkają?Jeżeli macie w domu jakieś książeczki na ten temat, warto do nich zajrzeć. Zachęcamy Was do  zaglądania na naszego emaila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. i systematycznej codziennej pracy.  Pamiętajcie o wrzucaniu zdjęć waszych prac na naszego maila grupowego.

 Pozdrawiamy,

Wasze Panie Justyna i Gosia

 

 

Drodzy rodzice i dzieci!

Jak Wam minął weekend? Mamy nadzieję, że jesteście zdrowi i wypoczęci. Dajcie nam znać co u Was słychać. Czekamy na Wasze zdjęcia i filmiki. 😊

W tym tygodniu będziemy rozmawiać o wiośnie na wsi. Czy byliście kiedyś na wsi? Pamiętacie jakie zwierzęta tam mieszkają?Jeżeli macie w domu jakieś książeczki na ten temat, warto do nich zajrzeć. Zachęcamy Was do systematycznej codziennej pracy. Pamiętajcie o wrzucaniu zdjęć waszych prac na naszego maila grupowego.

Pozdrawiamy,

Wasze Panie Justyna i Gosia

 Prezentujemy Wasze piekne prace!

Propozycje zabaw i zadań do wykonania w domu

Blok tematyczny: Wiosna na wsi.

Temat dnia: Zwierzęta wiejskie

1.      Zabawa ćwicząca narządy mowy: Naśladuj mnie.

Krowa - ruchy okrężne żuchwą, wargi zamknięte.

Świnka - tworzenie ryjka, jak przy wymawianiu u.

Piesek - szczerzenie zębów, ziajanie.

Kotek pije mleko - wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki, oblizywanie warg ruchem okrężnym.

Konik - kląskanie.

 

2.      „W zagrodzie Małgosi” – bajeczka ortofoniczna – uważne słuchanie wiersza E. Michałowskiej; naśladowanie głosów zwierząt z wiejskiego podwórka; rozmowa nt. usłyszanego utworu; zwrócenie uwagi na to jakie zwierzęta można spotkać na wsi.

Proponuję przeczytać wiersz minimum 2 razy. Za drugim razem dzieci mogą wspólnie z rodzicem naśladować odgłosy zwierząt.

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU,
Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,
Kura gdacze; KOD, KO, DAK
Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA.
Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: BE, BE, BE,
Koza muczy: ME, ME, ME,
Indor gulgocze: GUL, GUL, GUL
Krowa ryczy: MU, MU, MU,
Konik parska: PRR, PRR, PRR
A pies warczy: WRR, WRR, WRR.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da

3.      Oglądanie zdjęć zwierząt wiejskich. Omówienie ich wyglądu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.      Odgłosy zwierząt – zagadki słuchowe.

Uwaga: Dzieci słuchają i odgadują jakie zwierzątko wydaje dany dźwięk.Nie oglądają filmiku! 😊

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

 

5.      Zabawy ruchowe
a) zabawa bieżna: Koniki:
-bieg truchcikiem, potem galopem w różnych kierunkach.
b) ćw. szyi: Koń kiwa głową:
-rozkrok, skłony głowy w przód i tył.
c) ćw. równowagi: Koń grzebie nogą:
-stojąc na jednej nodze, naśladujemy jak koń drugą nogą grzebie – przeciąganie wolnej stopy
z przodu o podłoże.
d) ćw. zręczności: Koń na biegunach:
-siad skrzyżny, chwyt za stopy od zewnętrznej strony stopy, plecy okrągłe jak bieguny konia. Lekkie huśtanie się w tył na plecy i w przód do siadu.
e) zabawa bieżna: Konie i wózki:
-dzieci z rodzicem, jedno za drugim, twarzą wózki i konie. Pierwsze podaje ręce
w tył drugiemu. Bieg w różnym tempie, przeplatany marszem. Po pewnym czasie zmieniamy miejsce w parach

 

6.      Praca plastyczna „Zwierzęta wiejskie”. Forma pracy dowolna. Oto inspiracje:

 

 

 

 

 

*ZADANIE DODATKOWE:

Eksperyment „Jajko w butelce”

Potrzebne:
– jajko ugotowane na twardo obrane ze skorupki
– szklana butelka
– podpalony papier

Czy pozwalacie dzieciom samodzielnie obierać jajka? Jeśli nie koniecznie spróbujcie – zdziwicie się jak świetnie im to wychodzi i przy okazji dzieci poćwiczą paluszki.

Wybieramy butelkę, której otwór jest mniejszy od jajka. My użyliśmy dużej butelki po napoju.

Przebieg eksperymentu: Dorosły zapala papier i umieszcza go w butelce, której otwór szybko zatyka jajkiem. Co się stanie? Zobaczcie sami! Czekamy za zdjęcia i filmiki z przebiegu waszego eksperymentu:)

Dołączam filmik instruktażowy do wglądu dla rodziców :)

https://www.youtube.com/watch?v=m-YSFOZJ8bo

Język angielski:

https://supersimple.com/downloads/the-animals-on-the-farm-worksheet-color-and-match.pdf

PTAKI lato nam śpiewem umilają

Zimą na naszą pomoc czekają !

      W piątek 27 marca przypomnimy sobie jakie ptaki do nas wracają,  nauczymy się piesenki o BOCIANIE i z pomocą rodziców namalujcie tego ogromnego ptaka. Czekamy na zdjęcia prac!

Mamy już Wasze prace! Są przepiękne!

Witamy wszystkich rodziców i wszystkie dzieci!

    Bardzo dziękujemyWam za piękne prace plastyczne. Cieszymy się, że znaleźliście czas żeby usiąść razem i coś narysować. Mamy nadzieję, że będzie nas tutaj coraz więcej. Zachęcamy do wysyłania zdjęć i pokazywania ich dzieciom. Kontakt z kolegami i koleżankami z grupy sprawi im dużo radości i przyczyni się do rozwijania więzi koleżeńskich.

Kochane dzieci! Miło Was zobaczyć. Pięknie wyglądacie! Tęsknimy za Wami! Za jakiś czas wszystko wróci do normy i będziemy się wspaniale bawić. Dbajcie o siebie i o swoich rodziców. 😊

Tematem dzisiejszych zajęć są ptaki powracające do Polski z ciepłych krajów. Wyjdźcie na balkon, wyjrzyjcie przez okno, poobserwujcie drzewa, niebo, posłuchajcie odgłosów przyrody. Jakie ptaki udało się Wam zobaczyć i usłyszeć?

Na mailu znajdziecie zajęcie na dziś. Zachęcamy do odlądania, słuchania, wyknania pracy i POCHWALENIA SIĘ!