Warning: Parameter 2 to modChrome_artblock() expected to be a reference, value given in /users/0016/sly15/www/pp7brzeg.pl/templates/pp7wiosna7/html/modules.php on line 39

Warning: Parameter 3 to modChrome_artblock() expected to be a reference, value given in /users/0016/sly15/www/pp7brzeg.pl/templates/pp7wiosna7/html/modules.php on line 39

godlo polski.svg


Warning: Parameter 2 to modChrome_artvmenu() expected to be a reference, value given in /users/0016/sly15/www/pp7brzeg.pl/templates/pp7wiosna7/html/modules.php on line 39

Warning: Parameter 3 to modChrome_artvmenu() expected to be a reference, value given in /users/0016/sly15/www/pp7brzeg.pl/templates/pp7wiosna7/html/modules.php on line 39

Warning: Parameter 2 to modChrome_artblock() expected to be a reference, value given in /users/0016/sly15/www/pp7brzeg.pl/templates/pp7wiosna7/html/modules.php on line 39

Warning: Parameter 3 to modChrome_artblock() expected to be a reference, value given in /users/0016/sly15/www/pp7brzeg.pl/templates/pp7wiosna7/html/modules.php on line 39

BIP

winieta

       ZAPRASZAMY NA JASEŁKA

18 GRUDNIA O GODZINIE 15.15

Po występach odbędzie sie krótkie zajęcie otwarte.

 

Zbieramy surowce wtórne:

makulaturę, baterie i plastkowe butelki (tzw. pety)

Makulaturę ważymy, baterie  i butelki liczymy.

 

RADA RODZICÓW - od miesiąca października - składka 30 zł miesięcznie.  Przelewamy na konto Rady Rodziców. Tytuł wpłaty; IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA, GRUPA, składka Rada Rodziców

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA GRUDZIEŃ

1.Przyszedł Mikołaj.
2. To już zima.
3. Choinka strojnisia.

I Przyszedł Mikołaj.
- Słuchanie piosenki „Ding dong”.Rozmowa na temat piosenki, tworzenie akompaniamentu,
-Zabawa ruchowo-naśladowcza „ Jedzie Mikołaj”.
- Worek Mikołaja – zabawa matematyczna, określanie mały- duży, mniejszy większy
-  Słuchanie opowiadania B. Formy „Mikołajkowe dary”. Rozmowa, odpowiadanie na pytania,
- Kolorowanie worków Mikołaja z użyciem kredek świecowych, prawidłowe trzymanie kredki
-Worek Mikołaja- zabawa dydaktyczna, rozpoznawanie zabawek zmysłem dotyku,
-Spotkanie z Mikołajem, Wspólne zabawy i przyjęcie upominków,
- Mikołaj- wykonanie portretu na papierowym talerzu, malowanie farbą plakatową, naklejanie elementów z celulozy,
„Sanie Mikołaja” – zabawa bieżna.
-ćwiczenia ortofoniczne „Jak śmieje się Mikołaj?”, ćw na zgłoskach ha ha

- spacery w okolicy przedszkola, oglądanie przyrody, czynności samoobsługowe w szatni ,
- ćwiczenia gimnastyczne metodą opowieści ruchowej ,,Jedziemy z Mikołajem,
-ćwiczenia oddechowe ,,Wiatr”, ,,Śnieżynki”

II To już zima.
- Opowiadanie S. Molendy „O dziewczynce, która pocałowała bałwanka”. Rozmowa na temat opowiadania,
- Swobodne wypowiedzi na temat aktualnej pogody, dobieranie symboli pogody i oznaczanie w kalendarzu,
- Układanie bałwanka z gotowych elementów papierowych, ćw orientacji przestrzennej,
- Słuchanie piosenki pt. „Zima biała”. Rozmowa na temat piosenki. Zabawa przy piosence.

-Ćwiczenia oddechowe: dmuchanie na kawałki waty jako płatki śniegu.

- Zabawy ruchowe naśladowcze: ,,sanki” ,,lepimy bałwana” ,,ślizgawka”
- Słuchanie wiersza I. Suchorzewskiej „Zimowa piosenka”. Rozmowa na temat wiersza. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze (odgłos wyjącego wiatru i śniegu deptanego nogami). Ćwiczenia pantomimiczne
- zimowe spacery- obserwacja zimowego krajobrazu, rozpoznawanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy
- Śnieżynki- zabawa matematyczna, doskonalenie przeliczania w dostępnym zakresie, tworzenie zbiorów śnieżynek z uwagi na wielkość
- ćwiczenia gimnastyczne metodą opowieści ruchowej ,, Zimowe zabawy”
- zabawy ruchowe naśladowcze bieżne ,,jadą sanie” ,,na górkę i z górki”, z czworakowaniem ,, biegną pieski”

III Choinka strojnisia.

- Słuchanie wiersza N. Kauczyńskiej„Choinka”. Rozmowa na temat wiersza.
- ubieranie choinki w sali- tworzenie świątecznego nastroju
- Ćwiczenia oddechowe – wąchanie choinki

- zabawa matematyczna ,,Bombki” - Określenie kolorów bombek , tworzenie zbiorów z uwagi na jedną cechę: kolor
- Rozwiązywanie zagadek o tematyce zimowej, świątecznej, wybieranie hasła- obrazka
-  Wykonanie łańcucha na choinkę z pasków kolorowego papieru, umiejętne używanie kleju
- zabawa oddechowa ,, kto mocnej dmucha” z użyciem kawałeczków waty,
- świąteczne pierniki- wspólne przygotowanie ciasta i wycinanie foremkami, zachowanie zasad higieny i bezpieczeństwa,
- bajka o Bożym Narodzeniu- słuchanie bajki czytanej przez nauczycielkę, odpowiadanie na pytania,
- Spotkanie przy kolędzie –przedstawienie historii Bożego Narodzenia
- Bombki- kolorowanie sylwety i ozdabianie kolorowymi elementami
- zabawy ruchowe naśladowcze ,, wieziemy choinkę”
- zabawa muzyczna z piosenką ,, choinka”
- wspólne słuchanie i śpiewanie polskich kolęd

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC LISTOPAD DLA GR II
Tematyka kompleksowa:
1. Jesteśmy Polakami
2. Jesień deszczowe dni zapowiada,płaszcz i kalosze prędko zakładaj!
3. Miś pluszowy zawsze Cię wysłucha ,o swoich kłopotach szepnij mu do ucha (25 XI Dzień Pluszowego Misia)
4. :,, Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć”

Temat bloku: Jesteśmy Polakami
- oglądanie filmiku wydanego przez IPN ,,Jesteśmy Polakami”, poznanie krótkiej historii państwa polskiego w wersji dla dzieci ,poznanie i adekwatne stosowanie słów: Polska, Polak, Polacy,

-nauka wiersza ,,Kto Ty jesteś”- opisywanie barw narodowych i godła,
-wykonanie postaci białego orła metodą odbijania dłoni pokrytej farbą, naklejanie korony, prawidłowe używanie farby i kleju,
- śpiewanie piosenki ,,jesteśmy Polakami”,
- poruszanie się ze wstęgami biało- czerwonymi w układzie tanecznym ,,Symbole Polski”
- oglądanie spektaklu w wykonaniu najstarszej grupy z okazji 11 Listopada
- zabawa matematyczna ,, biały i czerwony”- porównywanie liczebności zbiorów, tworzenie zbiorów równolicznych w zakresie 4, wprowadzenie figur liczbowych
- ćwiczenia grafomotoryczne- pokrywanie powierzchni liścia czerwoną i białą farbą, tworzenie kompozycji drzewa ,udekorowanie sali barwami narodowymi
- ćwiczenia w wycinaniu oznaczonych konturów – drzewo białe i czerwone
-ćwiczenia artykulacyjne ,,Flaga na wietrze” dmuchanie we flagę podczas przerwy
w muzyce
- zabawy orientacyjno –porządkowe z reakcją na sygnał: ,,ciepło- zimno”, ,,deszcz- słońce”
- ćwiczenia poranne naśladowcze : ,,koniki”, ,, złap piłkę” ,,w zoo”
- ćwiczenia gimnastyczne w formie opowieści ruchowej ,, zabawy z jesienią”
- ćwiczenia motoryczne w zakresie samoobsługi- ubieranie i rozbieranie się
- zabawy kołowe ze śpiewem i powierzaniem ról- integrowanie grupy
- zabawy swobodne w g inicjatywy dzieci- rozwijanie pomysłowości, uspołecznianie w kontaktach z rówieśnikami
-ćwiczenia i zabawy wg programu ,,zdrowo i Sportowo”
Temat bloku: Jesień deszczowe dni zapowiada,płaszcz i kalosze prędko zakladaj!
-„Jesienna szaruga” – obserwowanie przez okno i podczas spaceru jesiennej pogody, dostrzeganie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni, nazywanie ich: deszcz, chmury, słońce- oznaczanie symbolami na tablicy –wprowadzenie elementów kalendarza pogody

- rozmowa inspirowana wierszem D. Wawiłow ,,Człowiek ze złotym parasolem”- dostrzeganie elementow humorystycznych,
-„Deszczowa orkiestra” – zajęcia muzyczno-ruchowe, kształcenie wyobraźni twórczej. rozwijanie poczucia rytmu, wykorzystanie starych gazet
- zabawy rytmiczne z piosenką ,,Jesienna pogoda”, poruszanie się w rytmie walca, taniec
z parasolami
-opowieść słowno-muzyczna ,,Deszcz” K. Tomiak-Zaremby
-zabawa dydaktyczna ,,Co na siebie włożyć”-dobieranie ubrań potrzebnych podczas deszczu,
-„Deszczowe kropelki” – zabawy matematyczne, dostrzeganie i kontynuowanie regularności i rytmów, przeliczanie do 4
- Zabawy ruchowe: Uciekamy przed deszczem” – zabawa z elementem biegu.„Wesołe kropelki”- zabawa z podskokami.
- zabawy integrujące z chustą animacyjną ,,schowaj się przed deszczem”
-zabawa ilustrowana ruchem i gestem ,,Skąd się bierze deszcz” M. Broda-Bajak
-Parasolki- wycinanie szablonów i sklejanie wg wzoru, udekorowanie sali
- ćwiczenia grafomotoryczne ,,deszcz” – rysowanie po śladzie linii ukośnych,
- zabawy kołowe ze śpiewem i powierzaniem ról, uspołecznianie, cierpliwe oczekiwanie na swoją kolej,
- ćwiczenia w cięciu po oznaczonej linii,, chmurka”,
-ćwiczenia gimnastyczne w formie opowieści ruchowej ,, na dworze”,
- zabawy i ćwiczenia wg programu ,,Zdrowo i sportowo”
-ćwiczenia artykulacyjne oparte o wiersz ,,Dziadzio Mrok” E. Szelburg –Zarembiny,
-ćwiczenia oddechowe z paskami papieru ,,Wiaterek, wiatr, wicher”,
-zabawa paluszkowa ,,deszczowy spacerek” K. Sąsiadek,
-zabawa dydaktyczna rozwijająca kompetencje matematyczne ,,Chmury”

-spacery i wycieczki- obserwacja pogody i krajobrazu jesieni.
Temat bloku:Miś pluszowy zawsze Cię wysłucha,o swoich kłopotach szepnij mu do ucha

-Mój miś- oglądanie i opisywanie misiów przyniesionych przez dzieci z domu,wypowiedzi na temat imion , pochodzenia misiów itp
-zabawa integracyjna ,,miś”-nauka rymowanki met. Gruszczyk- Kolczyńskiej,
-taniec z misiem –zabawa przy muzyce,
- rozmowa inspirowana treścią wiersza ,,Miś staruszek” M. Majewskiej,odpowiadanie na pytania nauczyciela,
-zabawy muzyczne z piosenką ,,jadą misie”, reagowanie na zmiany w muzyce, wygrywanie rytmu na instrumentach,
- zabawa słuchowa w parach ,,złap mnie misiu”- chodzenie za glosem z zasłoniętymi oczami,
-,, Co słychać u pluszowego misia”- rozmowa inspirowana historyjka obrazkową, układanie sekwencji czasowych,
- oglądanie bajki ,, Miś Uszatek”- opowiadanie treści, rysowanie postaci równocześnie z nauczycielem,
- zabawa matematyczna ,,gdzie jest miś” w g met, Gruszczyk- Kolczyńskiej- doskonalenie przeliczania do 4, ćw, spostrzegawczości
-,,Nasz grupowy miś”- wykonanie postaci misia metodą malowania 10 palcami,
-ćwiczenia warg i języka,, co to za mina”- naśladowanie wyrazu misia prezentowanego na planszy,
-zabawa paluszkowa ,,usypianie niedźwiadków”,
- zabawa dydaktyczna ,, gdzie siedzi miś”- określanie kolejności misiów z użyciem liczebników porządkowych, utrwalenie kolorów,
-zabawa czytelnicza ,,jak nazywają się misie”- wprowadzenie elementów metody sylabowej,
- misiowe puzzle-składanie sylwety misia z części,
-ćwiczenia graficzne- kolorowanie postaci misia,
-ćwiczenia motoryczne – formowanie kształtów kulistych z plasteliny, konstruowanie misia,
- zabawa przedszkolna z okazji dnia Pluszowego Misia.
-
IV Temat bloku:,, Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć”

- słuchanie ilustrowanej historii ,,Wizyta u dentysty”, odpowiadanie na pytania nauczyciela, zastanawianie się.,, co się stanie gdy nie będziemy myć zębów”, oglądanie obrazków ze zdrowymi i chorymi zębami
- burza mózgów nt,, jak dbać o zdrowie zębów”, wykorzystanie piramidy żywienia, oraz akcesoriów do mycia zębów i szablonów,
- codzienny trening czyszczenia zębów z zachowaniem poszczególnych etapów,
- w oparciu o fiszkę Freineta sporządzenie z rodzicami w domu kalendarzyka mycia zębów i oznaczanie w nim każdego zabiegu, ocenianie po upływie miesiąca
- śpiewanie piosenki ,,szczotka, pasta…”,
- rozwiązywanie zagadek dotyczących higieny zębów,
-inscenizacja parateatralna na podstawie wiersza H. Bechler ,,Chory ząb” z wykorzystaniem rekwizytów,
-zabawa dydaktyczna ,,tworzymy komplety” – dobieranie zestawów do mycia zębów wg kolorów,
- rytmizacja tekstu ,, zdrowe zęby mamy , bo o zęby dbamy”- ćwiczenia logopedyczne,
- słuchanie opowiadania ,, O Jurku którego bolał ząb”- utrwalanie wiadomości na temat higieny jamy ustnej i prawidłowego żywienia,
- zabawa naśladowcza ,,myjemy zęby”,
- zabawa matematyczna ,,Nasze zęby”- porównywanie liczebności więcej –mniej , przeliczanie do 5 (na podstawie zabawy z szablonem)
- zagadki pantomimiczne ,,zgadnij co robię”
- wycinanie przyborów do mycia zębów z kolorowego papieru,
- codzienne spacery w parku,
- ćwiczenia i zabawy ruchowe wg programu ,,zdrowo i sportowo”,
-aktywny udział dzieci w akcji ,,Chrońmy las”,
- spotkanie ze stomatologiem,
- ,,Dziąsła i zęby”- ćwiczenia manualne z plasteliną
- zabawa ruchowa ,,Ząbki do szeregu”- poznawanie figur liczbowych, ustawianie wg liczby wzrastającej

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC PAŹDZIERNK

Tematyka kompleksowa:
1.Jesień do nas zawitała, swoje skarby rozsypała.
2. Jesienne warzywa.
3.
Darów wiele jesień ma, pełny grzybów kosz nam da
4. Żegnajcie do wiosny- ptaki już odleciały

I Jesień do nas zawitała, swoje skarby rozsypała.

-„Powitanie Pani Jesieni” – spotkanie z Jesienią, działanie dzieci, rozpoznawanie i nazywanie: kasztanów, żołędzi, korali jarzębiny oraz owoców. Grupowanie darów jesieni według rodzajów: jadalne dla ludzi, jadalne dla zwierząt, wręczenie dzieciom wianków od Jesieni
- ,,Kasztany i Żołędzie „– zabawa ruchowa integracyjna wg wiersza M. Majewskiej,
-„Żołędzie, kasztany i liście” – zabawa matematyczna, tworzenie rytmicznych układów według wzoru: 1-2-3 lub 1-2, rozwijanie uwagi i pamięci, posługiwanie się nazwami przyrodniczymi: liść, żołądź.

-ćwiczenia ortofoniczne w oparciu o wyliczankę ,,Mam” M. Majewskiej

-Słuchanie opowiadania ,,Kasztanek w przedszkolu” G. Gąsienicy, odpowiadanie na pytania,

-,,Kasztanku , gdzie jesteś?”-zabawa doskonaląca reakcje na instrukcję słowną
- Skarby jesieni- gromadzenie okazów do kącika podczas codziennych spacerów,

- kasztanowe pajączki- wykonanie z kasztanów i drucika kreatywnego,

- Zabawy ruchowe: ,, Pieski szukają kasztanów” – zabawa z czworakowaniem.„Omiń kasztany” – zabawa z elementem równowagi,„Kasztanowy konik” – zabawa bieżna.
-
,, Pani Jesień” – praca zbiorowa wieloetapowa: malowanie pastelami, układanie kompozycji z liści papierowych, wycinanie po oznaczonej linii, skręcanie bibułki, naklejanie

-„Listki na wietrze” – ćwiczenia oddechowe
-zabawy orientacyjno‑porządkowe :„Drzewa i liście” ,,,Korale”, ,,Kasztan i listek”,
-„Deszczowa jesień”- tworzenie układu tańca, utrzymanie się w podstawowym rytmie , reagowanie na zmiany melodii,

- ,, Moje imię” w oparciu o metodę odimienną- rozpoznawanie swojego imienia pisanego,

-,,Kasztanki”- zabawa ilustrowana do piosenki
-
„Wiatr i kasztany” – zajęcia muzyczno-ruchowe.

-Spacery do parku, zbieranie materiału przyrodniczego,

-zabawa plastyczna w parku,, jesienne drzewo” z wykorzystaniem metody frotage

-opowieść słowno –ruchowa ,,jesienne spacery” wg G. Gąsienicy

- Zdrowo i sportowo- codzienne zabawy ruchowe i ćwiczenia wg programu

II Jesienne warzywa
-„Warzywa w kąciku przyrody” – gromadzenie okazów,oglądanie warzyw, nazywanie , określanie ich kolorów i kształtów,
-,,Na straganie – słuchanie wiersza P. Siewiera, próby pełnienia ról w teatrzyku postaci,
-„Burak i cebulka” – zajęcia muzyczno-ruchowe, wyrabianie umiejętności wykonywania prostego rytmu za pomocą instrumentów perkusyjnych, kształcenie wyobraźni przez połączenie śpiewu piosenki z elementem ruchu.
-„Warzywne pary” – zabawa dydaktyczna, różnicowanie wielkości: duży, mały,rozumienie określenia para, wzbogacanie słownika przez tworzenie zdrobnień od nazw warzyw.-„Poznajemy warzywa” – zabawy matematyczne, grupowanie warzyw według rodzaju,określanie cech wielkościowych (mały, duży, mniejszy, większy) i ilościowych (mało, dużo, więcej, mniej).
-zabawy naśladowcze „Wyrywanie warzyw z ziemi” , „Zajączki chrupią marchewkę”,
-zabawy orientacyjno‑porządkowe „Zupa warzywna”, „Ogrodnik i warzywa” „Szukaj swojego koloru”
-„Czarodziejski worek” – zabawa sensoryczna, rozwijanie zmysłu dotyku, posługiwanie się nazwami warzyw.
- smaczne przekąski – wykonanie zdrowych przekąsek z warzyw i owoców
-„Gdzie jest zajączek” – zabawa matematyczna,
doskonalenie umiejętności przeliczania do 4, rozpoznawanie warzyw i kolorów
-
„Papierowa zupa” –ćwiczenia w doskonaleniu umiejętności cięcia papieru, prawidłowego trzymania nożyczek,
,,Warzywa”- wypełnianie konturu plasteliną poprzez jej rozcieranie
-ćwiczenia gimnastyczne metodą opowieści ruchowej ,,W Ogrodzie warzywnym”- praca w parach,
-zabawy i ćwiczenia z elementami biegu i skoku: ,,zajączki”, ,,ogrodnik”

-zabawy w ogrodzie przedszkolnym
-spacery w okolicy przedszkola
- Zdrowo i sportowo- codzienne zabawy ruchowe i ćwiczenia wg programu

III Darów wiele jesień ma, pełny grzybów kosz nam da
-zabawa inscenizacyjna ,,Borowik i muchomor” E.Kaczanowskiej- poznanie grzybów jadalnych i trujących w oparciu o obrazki
-,,Na grzybowej polanie” E. Kaczanowskiej- ćwiczenia narządów mowy,
-,,Grzyby na sznurku”- zabawa matematyczna, odtwarzanie rytmicznego układu elementów,
-,,Grzybowe kręgle”- zabawa zręcznościowa z piłką,
-Historyjka obrazkowa ,,Zupa Grzybowa”- właściwe łączenie sekwencji czasowych,
- Grzyby- wykonanie z kubka styropianowego i papieru, doskonalenie wycinania po linii,
- Ślimaczek na grzybku- ćwiczenia oddechowe, kontrolowanie wydechu
- zabawa z pokazywaniem ,, grzybowa opowieść”,
- Zdrowo i sportowo- codzienne zabawy ruchowe i ćwiczenia wg programu,
-zabawa integracyjna ,, do koszyka wskakuj mi”,
- zabawy ruchowe naśladowcze ,,zbieramy grzyby” ,, nie dotykaj muchomora”,
-,, Grzybowa orkiestra”- zabawa z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych,
- opowieść słowno- ruchowa ,, W jesiennym lesie”,
- prezentacja programu z okazji Dnia Edukacji Narodowej i 40 lecia przedszkola,
-systematyczna zbiórka surowców wtórnych,
-Zdrowo i sportowo- codzienne zabawy ruchowe i ćwiczenia wg programu


IV Żegnajcie do wiosny- ptaki już odleciały.
-
opowiadanie ilustrowane ,, O gościach co nie przyszli na ucztę” L. Krzemienieckiej ,
- zabawa naśladowcza ,,odlatują ptaki”
- zabawa matematyczna ,,ptaki na drzewach” -przeliczanie liczebnikami głównymi , porównywanie na oko liczebności zbiorów
- zabawy ruchowe-naśladowanie ruchu skrzydeł ptasich –różnicowanie ptaków dużych i małych
- zabawy logopedyczne dźwiękonaśladowcze- głosy ptaków
- zabawy ruchowe orientacyjno –porządkowe : Kot i ptaki”, ,, Słońce i deszcz”
- zabawy z czworakowaniem: ,,Kotek i ptaszki”
-zabawa muzyczna- odróżnianie i prawidłowe reagowanie ciałem i ruchem na zmiany tempa, dynamiki i nastroju
- ulepianki z plasteliny :ptaszek
- zabawy ruchowe z woreczkami ,,Rzuć i złap”
-zabawy oddechowe z piórkami ,,Zgubione piórka”- dmuchanie na piórko , utrzymywanie go w przestrzeni,
-,,Ptaszek’ –konstruowanie postaci ptaka z elementów wyciętych z gazet,
- ptaszek – składanie puzzli
- ćwiczenia gimnastyczne metodą opowieści ruchowej ,,Idzie jesień”
-systematyczna zbiórka surowców wtórnych,

- Zdrowo i sportowo- codzienne zabawy ruchowe i ćwiczenia wg programu

Dziecko potrafi:

- nazwać i rozpoznać aktualną porę roku na obrazku,
- odróżnić kasztany, żołędzie, jarzębinę
- tworzyć rytmiczny układ przedmiotów,
- utrzymywać ruch ciała w rytmie,
-posługiwać się nożyczkami,
- przeliczać do 4,
- rozpoznać i nazwać podstawowe kolory,
- rozpoznać zapis swojego imienia w oparciu o metodę odimienną,
- wykonywać ruch celowy w zabawach i ćwiczeniach,
-rozpoznać niektóre grzyby jadalne i trujące,
- pozyskać odcisk kory drzewa,
- zaśpiewać piosenkę ,,Deszczowa jesień”,
- wyjaśnić dlaczego należy jeść warzywa i owoce
- wyjaśnić co to są ciepłe kraje i nazwać odlatujące ptaki,
- ułożyć z puzzli postać ptaka


         

 PLAN PRACY WYCHOWAWCZO –DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2018

Tematyka kompleksowa:
1. Przedszkolakiem fajnie być!
2. Oto ja- mały przedszkolak.
3. W przedszkolu wesoło się bawimy i ważnych zasad się uczymy.
4.
Co nam jesień z sadu niesie.

I Temat bloku: Przedszkolakiem fajnie być!
-
powitanie dzieci wręczeniem medali z imionami, przyglądanie się im i zapamiętywanie,
-zabawy muzyczno- ruchowe ułatwiające przypomnienie i wzajemne poznanie się nowych dzieci :,, To jestem ja”, ,,Witaj..jak się masz”, ustawianie się w kole, naśladowanie ruchów nauczyciela,
- Zabawa muzyczno-ruchowa ,,Zatańcz jak miś” z wykorzystaniem maskotki
-zabawy z chustą animacyjną ,, kto ma na imię…wchodzi pod chustę”
- ,,Spacerkiem po naszej sali „– zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem sali zabaw,oznaczenie kącików
- Przedszkole drugim domem” oglądanie pomieszczeń przedszkolnych, ustalanie co w nich przechowujemy: łazienka, szatnia, kuchnia, podwórko,

-zabawa ,,Porządkujemy zabawki „– ustalanie zasady odkładania zabawek na stałe miejsca w sali,

- ,,Wieża z klocków”-zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne: budowanie konstrukcji z wybranych klocków,

-,,Mały zuch”- słuchanie opowiadania G. Gąsienicy, odpowiadanie na pytania nauczyciela,

-zabawy ruchowo-naśladowcze ,,Kto jest zuchem”

-zabawa percepcyjna ,,worek z zabawkami”- rozpoznawanie dotykiem

-Zabawa paluszkowa do wiersza T. Blaszczyk ,,Dzielny przedszkolak”

-zabawa w parach ilustrująca treść piosenki ,,zabawa z kolegą” G. Gąsienicy

,,spacer z gąsiennicą”- zabawa mobilizująca do ustawiania się do wyjścia, powierzanie odpowiedzialnej roli
-zabawa z piłką w kole ,,Ja jestem….” – utrwalanie imion kolegów,
-zabawa plastyczna integracyjna ,,nasze słoneczniki”- odbijanie dłoni, podpisywanie imion,

-,,Pajacyk Antek”- opowiadanie z elementami ćwiczeń buzi i języka
-zabawy na podwórku przedszkolnym, przebywanie w pobliżu nauczyciela,

-zabawa klasyfikacyjna ,,Rzeczy z naszej sali”-wyszukiwanie i przydzielanie wg oznaczenia

-zabawa matematyczna ,, Mały- duży”-porównywanie i klasyfikowanie wg wielkości,

- opowieść słowno-ruchowa ,,dzień w naszej sali”,

-zabawa ,,Wyciszanka” G. Gąsienicy,

-zabawy ruchowe ,, statki piratów.

II Temat bloku: Oto ja- mały przedszkolak.

- wskazywanie części ciała w oraz piosenkach ,,To są moje ręce..”, ,,Pokaż Grzesiu..”
- śpiewanie piosenki ,,Przedszkolaczek”, zabawy marszowe z reakcją na sygnały,
- zabawy z chustą animacyjną
-zabawa paluszkowa ,,Rodzinka” ,pokazywanie wraz z nauczycielem
-,,Malujemy piłkę”- zabawa plastyczna met. malowania dziesięcioma palcami,
-zabawa ,,Głaskany”- wskazywanie i gładzenie wybranych części ciała,

-zabawa ruchowa ,,Krąży koło”wg rymowanki G. Gąsienicy

-zabawa ,,gdzie mam oko, a gdzie nos”z wykorzystaniem plakatu edukacyjnego
- zabawy ruchowe naśladowcze ,,Rób to co ja”,

-zabawa percepcyjna w kole ,,Kto to” G. Gąsienicy, rozpoznawanie kolegów po głosie

-zabawy muzyczno- ruchowe ułatwiające wzajemne poznanie się dzieci ,, to jestem ja”, ,,Witaj..jak się masz”, próby ustawiania się w kole, naśladowanie ruchów nauczyciela,
- ,,ubieram się” –poznawanie części garderoby w działaniu, ćwiczenia motoryczne i słownikowe,
-zabawa dydaktyczna ,,Jak ubiera się miś –tak czy nie”- ocenianie i wskazywanie właściwych zachowań
-zabawa naśladowcza ,,Krzesło Maciusia”-nauka przesuwania i ustawiania własnego krzesełka,   zapamiętanie stałego miejsca przy stole.

-zabawy na podwórku przedszkolnym, bezpieczne korzystanie ze sprzętów,
-zabawy badawcze z wodą - nauka mycia rąk,

-ćwiczenia percepcji wzrokowej ,,Przyjaciel miś”- składanie z puzzli,

-układanie i opowiadanie historyjki obrazkowej ,,Pierwszy dzień w przedszkolu”,

-zabawa z rymowanką ,,Moja buzia”

-,,To ja” – wykonanie autoportretu pastelami olejnymi,

- spacer po dywaniku- ćwiczenia ruchowe , kształcenie orientacji w schemacie swojego ciała (dywanik z odbiciem stóp, dłoni , ze schematem ciała, schematem ruchu),

-zabawy ruchowe ,,Lato”

III Temat bloku: W przedszkolu wesoło się bawimy i ważnych zasad się uczymy.

-,, Idzie Julcia do przedszkola”- sluchanie ilustrowanej muzycznie bajki E. Stadtmiller,

- kąciki zabaw- zachęcanie w szczególności nowych dzieci do zabaw swobodnych w kącikach tematycznych,

-,,Cichutko”- wprowadzenie piosenki wyciszanki przed zajęciami,

- ,,Misiowe powitanie”- podawanie ręki na powitanie i do przedstawienia się imieniem, wykorzystanie pacynki,

-Zabawa tradycyjna ,,Ulijanka”,

-zabawa kołowa z rymowanką ,,na powitanie” G. Gąsienicy,

-zabawa w parach przy piosence ,, tańczy z lalką miś”,

- zabawa ruchowa ,,moi koledzy”- różne sposoby przywitania się,

-,,Zasady maluchów”-wysłuchanie fragmentów wiersza G. Gąsienicy, wyjaśnianie czym są zasady, wyszukiwanie odpowiednich obrazków, ustalenie kodeksu grupowego,

-,,Jesteśmy przedszkolakami”- nauka krótkiego wierszyka ilustrowanego gestami,

- ,,Po co potrzebny jest odpoczynek”- rozmowa inspirowana fragmentami opowiadania E. Piotrowskiej ,,Tupcio, Chrupcio, przedszkolak na medal”,

- ćwiczenia ortofoniczne,, Przedszkolne zabawki”- wydawanie odgłosow charakterystycznych dla danej zabawki,

-,,Bawiły się dzieci paluszkami”- zabawa paluszkowa,

-,, Zgadnij o kim mówię”- zabawa dydaktyczna, uważne słuchanie i analiza tekstu słyszanego,

-zabawa matematyczna ,,Kolorowe przedszkole”- przypomnienie i utrwalenie podstawowych kolorów: czerwony, zielony, niebieski, żółty,

-ćwiczenia spostrzegawczości ,,jaka to zabawka”- rozpoznawanie na podstawie ujawnionego fragmentu,

-zabawa rytmiczno-ruchowa,,Bęc”- reagowanie na zmiany w muzyce,

-zabawa rytmiczna ,,kolorowy dywan”- reagowanie na sygnały umowne i sygnały nauczyciela,

-zabawa teatralna ,,zabawki z przedszkolnej szafki”- naśladowanie sposobów poruszania się,

-zagadki pantomimiczne ,,w przedszkolu”,

-,,czym się bawimy” –wykonanie zabawek z materiałów odpadowych,

-zabawy i ćwiczenia ruchowe : ,,jak piłeczka”, ,,skaczą nóżki”,

-zabawa uspokajająca w formie masażyku ,, droga do przedszkola”,

- zabawy i ćwiczenia aktywizujące ,,Lato”.

IV temat bloku: Co nam jesień z sadu niesie.
-
wzbogacanie wiedzy na temat zmian w przyrodzie zachodzących jesienią w oparciu o wycieczkę do ogrodu działkowego, spacery

-zapoznanie z wyglądem i nazwami owoców z polskich sadów, gromadzenie okazów w kąciku przyrody,
- zabawy słuchowe: ,,Jaki to owoc?”
- ,,znajdź ten owoc”-gra dydaktyczna, dobieranie obrazków do naturalnych eksponatów, umieszczenie ich w kąciku,
-zabawy inspirowane wierszem ,,Kosz Pani Jesieni” M. Brody- Bajak
- teatrzyk sylwet wg fragmentu bajki W. Sutiejewa ,,Jabłko”- układanie obrazków historyjki w ciągu przyczynowo-skutkowym, budowanie zdań, samodzielne opowiadanie całej akcji,

-rozwijanie czynności myślenia ,analizy, syntezy, porównywania, klasyfikowania, układania rytmów w zabawie matematycznej ,,Owocowe szeregi”,

-wdrażanie do wykorzystywania zmysłów w poznawaniu otoczenia w zabawie z pudełkiem sensorycznym ,, Jaki to owoc?”
-kształtowanie prawidłowej mowy podczas gry logopedycznej ,,dwa kosze z owocami”, rymowanki logopedycznej ,,Jesienna bajka”

-zabawa paluszkowa ,,Pieski”
-zabawa badawcza,, co kryje wnętrze owocu”
-zagadki sensoryczne,, Owoce ”, określanie zapachu, smaku za pomocą wybranych zmysłów,
-wspieranie rozwoju fizycznego poprzez zabawy i ćwiczenia ruchowe:,, Jabłuszka w koszyku”,,, Dokoła sadu”, ,, Zbieramy gruszki”,
- ćwiczenia w formie opowieści ruchowej,, Wycieczka do sadu”
- doskonalenie poczucia rytmu poprzez zabawy muzyczno-ruchowe: ,,Gorące ziemniaczki”, ,,Skaczące śliwki”,

- owoce –ulepianki z masy solnej, ćw. manualne
-,, owocowa sałatka” –bezpieczne posługiwanie się nożem, dbanie o higienę podczas pracy, określanie miejsca owoców w diecie i piramidzie żywienia,

- ćwiczenia z nożyczkami ,,Jabłko”

-zabawy ruchowe aktywizujące ,,w sadzie”.

Efekty uzyskane przez dziecko:

- zna imiona kolegów z grupy,

- porządkuje zabawki po skończonej zabawie,

- zna pomieszczenia przedszkola,

- naśladuje ruchy nauczyciela w zabawie,

- skupia uwagę na krótkim tekście czytanym,

-porównuje mały-duży,

- wskazuje części ciała i części garderoby,

- prawidłowo myje ręce,

-reaguje na sygnały w zabawach różnego typu,

-składa obrazek z puzzli,

-czerpie zadowolenie z zabaw ruchowych,

- zna kodeks grupowy,

-potrafi naśladować dźwięki w zabawach ortofonicznych,

- poprawnie odczytuje schematy ruchu,

- potrafi ułożyć historyjkę obrazkową i opowiedzieć jej przebieg,

- posługuje się nożyczkami.

-

 

 

 


Warning: Parameter 2 to modChrome_artnostyle() expected to be a reference, value given in /users/0016/sly15/www/pp7brzeg.pl/templates/pp7wiosna7/html/modules.php on line 39

Warning: Parameter 3 to modChrome_artnostyle() expected to be a reference, value given in /users/0016/sly15/www/pp7brzeg.pl/templates/pp7wiosna7/html/modules.php on line 39

Copyright Topnet © 2014. All Rights Reserved.

Polityka cookies