Konsultacje telefoniczne z nauczycielem
RADA RODZICÓW - od miesiąca października - składka 30 zł miesięcznie. Przelewamy na konto Rady Rodziców: Bank Spółdzielczy w Brzegu nr: 29 8863 0009 2000 0022 7579 0001
Tytuł przelewu - Imię i nazwisko dziecka, grupa, dopisek - składka Rada Rodziców.
Zbieramy surowce wtórne:
makulaturę, baterie i plastkowe butelki (tzw. pety)
Makulaturę ważymy, baterie i butelki liczymy.
Przynosimy do przedszkola i informujemy panią w grupie (np. poprzez grupę na Whatsapp).
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO –DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2020
Tematyka kompleksowa:
1. Przedszkolakiem fajnie być!
2. Bezpieczna droga do przedszkola.
3. W przedszkolu wesoło się bawimy i ważnych zasad się uczymy.
4. Co nam jesień z sadu niesie.
I Temat bloku: Przedszkolakiem fajnie być!
- powitanie dzieci ,przypomnienie imion kolegów i koleżanek
-zabawy muzyczno- ruchowe ułatwiające przypomnienie :,, To jestem ja”, ,,Witaj..jak się masz”, ustawianie się w kole, naśladowanie ruchów nauczyciela,
- Zabawa muzyczno-ruchowa ,,Zatańcz jak miś” z wykorzystaniem maskotki
-zabawy z chustą animacyjną ,, kto ma na imię…wchodzi pod chustę”
- ,,Spacerkiem po naszej sali „– zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem sali zabaw,oznaczenie kącików
- Przedszkole drugim domem” oglądanie pomieszczeń przedszkolnych, ustalanie zasad związanych z COVID 19
-zabawa ,,Porządkujemy zabawki „– ustalanie zasady odkładania zabawek na stałe miejsca w sali,
- ,,Wieża z klocków”-zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne: budowanie konstrukcji z wybranych klocków,
-,,Mały zuch”- słuchanie opowiadania G. Gąsienicy, odpowiadanie na pytania nauczyciela,
-zabawy ruchowo-naśladowcze ,,Kto jest zuchem”
-zabawa percepcyjna ,,worek z zabawkami”- rozpoznawanie dotykiem
-Zabawa paluszkowa do wiersza T. Blaszczyk ,,Dzielny przedszkolak”
-zabawa w parach ilustrująca treść piosenki ,,zabawa z kolegą” G. Gąsienicy
,,spacer z gąsiennicą”- zabawa mobilizująca do ustawiania się do wyjścia, powierzanie odpowiedzialnej roli
-zabawa z piłką w kole ,,Ja jestem….” – utrwalanie imion kolegów,
-zabawa plastyczna integracyjna ,,nasze słoneczniki”- odbijanie dłoni, podpisywanie imion,
-,,Pajacyk Antek”- opowiadanie z elementami ćwiczeń buzi i języka
-zabawy na podwórku przedszkolnym, przebywanie w pobliżu nauczyciela,
-zabawa klasyfikacyjna ,,Rzeczy z naszej sali”-wyszukiwanie i przydzielanie wg oznaczenia
-zabawa matematyczna ,, Mały- duży”-porównywanie i klasyfikowanie wg wielkości,
- opowieść słowno-ruchowa ,,dzień w naszej sali”,
-zabawa ,,Wyciszanka” G. Gąsienicy,
-zabawy ruchowe ,, statki piratów.
II Temat bloku: Bezpieczna droga do przedszkola
III Temat bloku: W przedszkolu wesoło się bawimy i ważnych zasad się uczymy.
-,, Idzie Julcia do przedszkola”- sluchanie ilustrowanej muzycznie bajki E. Stadtmiller,
- kąciki zabaw- zachęcanie w szczególności nowych dzieci do zabaw swobodnych w kącikach tematycznych,
-,,Cichutko”- wprowadzenie piosenki wyciszanki przed zajęciami,
- ,,Misiowe powitanie”- podawanie ręki na powitanie i do przedstawienia się imieniem, wykorzystanie pacynki,
-Zabawa tradycyjna ,,Ulijanka”,
-zabawa kołowa z rymowanką ,,na powitanie” G. Gąsienicy,
-zabawa w parach przy piosence ,, tańczy z lalką miś”,
- zabawa ruchowa ,,moi koledzy”- różne sposoby przywitania się,
-,,Zasady maluchów”-wysłuchanie fragmentów wiersza G. Gąsienicy, wyjaśnianie czym są zasady, wyszukiwanie odpowiednich obrazków, ustalenie kodeksu grupowego,
-,,Jesteśmy przedszkolakami”- nauka krótkiego wierszyka ilustrowanego gestami,
- ,,Po co potrzebny jest odpoczynek”- rozmowa inspirowana fragmentami opowiadania E. Piotrowskiej ,,Tupcio, Chrupcio, przedszkolak na medal”,
- ćwiczenia ortofoniczne,, Przedszkolne zabawki”- wydawanie odgłosow charakterystycznych dla danej zabawki,
-,,Bawiły się dzieci paluszkami”- zabawa paluszkowa,
-,, Zgadnij o kim mówię”- zabawa dydaktyczna, uważne słuchanie i analiza tekstu słyszanego,
-zabawa matematyczna ,,Kolorowe przedszkole”- przypomnienie i utrwalenie podstawowych kolorów: czerwony, zielony, niebieski, żółty,
-ćwiczenia spostrzegawczości ,,jaka to zabawka”- rozpoznawanie na podstawie ujawnionego fragmentu,
-zabawa rytmiczno-ruchowa,,Bęc”- reagowanie na zmiany w muzyce,
-zabawa rytmiczna ,,kolorowy dywan”- reagowanie na sygnały umowne i sygnały nauczyciela,
-zabawa teatralna ,,zabawki z przedszkolnej szafki”- naśladowanie sposobów poruszania się,
-zagadki pantomimiczne ,,w przedszkolu”,
-,,czym się bawimy” –wykonanie zabawek z materiałów odpadowych,
-zabawy i ćwiczenia ruchowe : ,,jak piłeczka”, ,,skaczą nóżki”,
-zabawa uspokajająca w formie masażyku ,, droga do przedszkola”,
- zabawy i ćwiczenia aktywizujące ,,Lato”.
IV temat bloku: Co nam jesień z sadu niesie.
- wzbogacanie wiedzy na temat zmian w przyrodzie zachodzących jesienią w oparciu o wycieczkę do ogrodu działkowego, spacery
-zapoznanie z wyglądem i nazwami owoców z polskich sadów, gromadzenie okazów w kąciku przyrody,
- zabawy słuchowe: ,,Jaki to owoc?”
- ,,znajdź ten owoc”-gra dydaktyczna, dobieranie obrazków do naturalnych eksponatów, umieszczenie ich w kąciku,
-zabawy inspirowane wierszem ,,Kosz Pani Jesieni” M. Brody- Bajak
- teatrzyk sylwet wg fragmentu bajki W. Sutiejewa ,,Jabłko”- układanie obrazków historyjki w ciągu przyczynowo-skutkowym, budowanie zdań, samodzielne opowiadanie całej akcji,
-rozwijanie czynności myślenia ,analizy, syntezy, porównywania, klasyfikowania, układania rytmów w zabawie matematycznej ,,Owocowe szeregi”,
-wdrażanie do wykorzystywania zmysłów w poznawaniu otoczenia w zabawie z pudełkiem sensorycznym ,, Jaki to owoc?”
-kształtowanie prawidłowej mowy podczas gry logopedycznej ,,dwa kosze z owocami”, rymowanki logopedycznej ,,Jesienna bajka”
-zabawa paluszkowa ,,Pieski”
-zabawa badawcza,, co kryje wnętrze owocu”
-zagadki sensoryczne,, Owoce ”, określanie zapachu, smaku za pomocą wybranych zmysłów,
-wspieranie rozwoju fizycznego poprzez zabawy i ćwiczenia ruchowe:,, Jabłuszka w koszyku”,,, Dokoła sadu”, ,, Zbieramy gruszki”,
- ćwiczenia w formie opowieści ruchowej,, Wycieczka do sadu”
- doskonalenie poczucia rytmu poprzez zabawy muzyczno-ruchowe: ,,Gorące ziemniaczki”, ,,Skaczące śliwki”,
- owoce –ulepianki z masy solnej, ćw. manualne
-,, owocowa sałatka” –bezpieczne posługiwanie się nożem, dbanie o higienę podczas pracy, określanie miejsca owoców w diecie i piramidzie żywienia,
- ćwiczenia z nożyczkami ,,Jabłko”
-zabawy ruchowe aktywizujące ,,w sadzie”.
Efekty uzyskane przez dziecko:
- zna imiona kolegów z grupy,
- porządkuje zabawki po skończonej zabawie,
- zna zasady zachowania związane sytuacją COVID19,
-zna podstawowe zasady bezpieczeństwa związane z ruchem drogowym,
- naśladuje ruchy nauczyciela w zabawie,
- skupia uwagę na krótkim tekście czytanym,
-porównuje mały-duży,
- wskazuje części ciała i części garderoby,
- prawidłowo myje ręce,
-reaguje na sygnały w zabawach różnego typu,
-składa obrazek z puzzli,
-czerpie zadowolenie z zabaw ruchowych,
- zna kodeks grupowy,
-potrafi naśladować dźwięki w zabawach ortofonicznych,
- poprawnie odczytuje schematy ruchu,
- potrafi ułożyć historyjkę obrazkową i opowiedzieć jej przebieg,
- posługuje się nożyczkami.
W ramach nauczania języka angielskiego- cele
- stworzenie atmosfery zabawy
- motywowanie dzieci oraz wykorzystywanie ich naturalnych predyspozycji do rozwijania umiejętności językowych
- wspomaganie rozwoju kompetencji komunikacyjnej dziecka
- tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym, nowożytnym oraz jego chęci poznawania innych kultur.
- Tematyka na miesiąc wrzesień:
- Hello, howareyou?
- What’syourname?
- My nam is….
- Colours (blue, yellow, red, green…)
-